تحقیق هدایت منابع پنهان توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در شبکه‌های اجتماعی؛ مطالعه موردی فیس بوک

دسته بندي : علوم انسانی » علوم سیاسی
دانلود تحقیق با موضوع هدایت منابع پنهان توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در شبکه‌های اجتماعی، مطالعه موردی فیس بوک،
در قالب word و در 77 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از ابتدای تحقیق:
امنیت شبکه منابع پنهان برای سازمان‌های اطلاعاتی:
فلسفه وجودی جمع‌آوری اطلاعات به سازمان اطلاعاتی، کسب خبر و ارائه اطلاعات به تصمیم‌گیران می‌باشد که در مواقع لزوم و ضرورت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کسب منافع و استفاده بهینه از فرصت‌ها یاری نماید (حیاتی، 1388: 11). همان‌طور که همه می‌دانند اخبار و اطلاعاتی برای تصمیم‌گیران اهمیت دارد که آن‌ها را از موضوع خاصی در خصوص هدف، آگاه نماید. سازمان‌ها از اطلاعات مهم خود حفاظت می‌کنند و بهترین راه دستیابی به اطلاعات فوق، استفاده از منابع پنهان می‌باشد.
هدایت منابع و جمع‌آوری اطلاعات از طریق آن‌ها، اطلاعات انسانی می‌باشد. اطلاعات انسانی یا همان هیومینت به تمامی اطلاعاتی که به طور مستقیم از منابع انسانی به دست آمده است، اطلاق می‌شود (آستانا، ترجمه پیرحیاتی، 1388: 40). از طریق این نوع جمع آوری، به خصوص در روش پنهان آن می‌توانیم به عمق یک هدف نفوذ و اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاوریم و با این اطلاعات، علاوه بر اشراف، بر عملکردهای طرف متقابل می‌توان مقاصد و … را نیز فهمید، ولی سایر روش‌های جمع آوری، فقط عملکردها را نشان می‌دهند و به عبارتی، قابلیت انحصاری روش جمع‌آوری اطلاعات از طریق انسان، آشکار سازی «مقاصد»، به همان وضوح که «توانمندی‌های» را نشان می‌دهد، می‌باشد؛ ضمناً «علت» و «چرایی» را نیز نمایان می‌کند. 
جمع‌آوری اطلاعات از طریق منابع انسانی یا جاسوسی به حدی دارای اهمیت است که اصطلاح اطلاعات با آن، مترادف تلقی می‌شود و اساس آن، شناسایی و استخدام افرادی است که به اطلاعات مهم دسترسی دارند و به دلایلی مایلند آن را در اختیار ماموران سازمان اطلاعاتی استخدام کننده قرار دهند (یوسفی، 1390: هفت). 

در برخی از کتب و جزوات برای شبکه پنهان، مراحل هفت‌گانه و در برخی دیگر، مراحل دوازده‌گانه قایل شده‌اند، ولی در حالت کلی، می‌توان گفت که مراحل هدایت شبکه پنهان عبارتند از: نشان، جذب و جلب همکاری، واگذاری مأموریت و اخذ نتیجه، آموزش، پشتیبانی، کنترل و ارزیابی و حذف.
مراحل فوق در بخش نحوه هدایت منابع پنهان توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در فیس بوک به جهت تبیین بهتر موضوع، شرح داده خواهند شد...

دسته بندی: علوم انسانی » علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 11946 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 77

حجم فایل:189 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 77 صفحه، قابل ویرایش.