تحقیق بررسي توصيفي موسيقي و موسيقي درماني بر روي انسان ها

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پایان نامه با موضوع بررسي توصيفي موسيقي و موسيقي درماني بر روي انسان ها،
در قالب word و در 199 صفحه، قابل ویرایش.


چكيده پایان نامه:
موضوع پايان نامه در رابطه با تأثير موسيقي و موسيقي درماني بر روي انسان هاست. در واقع يك پژوهشي كتابخانه اي مي باشد و به بررسي توصيفي تأثير موسيقي و موسيقي درماني بر روي انسانها پرداخته است. هدف از اين پژوهش در واقع اين است كه در آخر ما به اين پاسخ برسيم كه واقعاً موسيقي و موسيقي درماني بر روي انسان ها، در درمان بيماري ها تأثير دارد و اين كه آيا از اين هنر مي توان براي مهارت هاي ارتباطي و گفتاري، رواني، ذهني ... استفاده كرد. آيا مي توان از موسيقي به عنوان روشي براي كار درماني و كمك به ساير پروژه هاي توان بخشي استفاده كرد و اينكه موسيقي مي تواند مضر هم باشد يا صرفاً مفيد است و به طور كلي اطلاعاتي را در اين زمينه ها مي تواند به شما بدهد.

پژوهش حاضر توانسته به يك سري موضوع هاي مربوط به موسيقي، موسيقي ايراني، موسيقي مذهبي، موسيقي و كاركردهاي آن و .... بپردازد و به شكل تخصصي به حيطة خاصي هم نپرداخته است، بلكه اطلاعات به شكل اطلاعات كلي آمده است.

منابع مورد استفاده در انجام اين پژوهش، منابع دست اول كتاب ها، منابع دست دوم پايان نامه ها و سايت ها مي باشند و در واقع بيشتر از آثار مكتوب استفاده شده است، نه از مشاهدات شخصي . براساس اطلاعات آمده در اين پژوهش مي توان گفت كه:

امروزه موسيقي به صورت نظام مندي در بيمارستان ها و مراكز توانبخشي و حتي مراكز آموزشي و پزشكي كشور به كار مي رود. آموزش كودكان دبستاني با موسيقي بهتر مي شود، موسيقي سبب افزايش سلول هاي ايمن و همچنين متعادل كرد آن ها مي شود. موسيقي بر بافت هاي هيجاني فرد مانند شادي، غم، علاقه، نفرت ... مؤثر است. كاربرد موسيقي درماني براي كساني است كه  دچار اختلال درماني هستند، اما بايد بدانيم كه گونه هاي از موسيقي مانند راك، قال و ... مضر است و تأثيرات سوء دارند.
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 10822 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 199

حجم فایل:137 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 199 صفحه، قابل ویرایش.