تحقیق ابونصر فارابي

دسته بندي : علوم انسانی » ادبیات
دانلود تحقیق با موضوع ابونصر فارابی،
در قالب word و در 39 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

زندگي‌‌نامه
ارسطوي‌ ثاني‌
نظر ابن‌‌خلدون‌ درباره‌ فارابي‌
فارابي‌ موسيقيدان‌
فارابي؛ تنها و فكور
فارابي‌ برتر از كندي‌
كتب‌ و رسالات‌ فارابي‌
فارابي‌ از نگاه‌ ديگران‌
و ...


بخشی از متن تحقیق:
زندگي‌‌نامه:
پس‌ از روزگار ترجمه‌ي‌ آثار يوناني‌ به‌ زبان‌ تازي، نخستين‌ حكيم‌ و فيلسوف‌ جامع‌ ايراني‌ بدون‌ هيچ‌ ترديدي‌ فارابي‌ است. ‌ابونصر محمدبن‌ طرخان‌ بن‌ اوزلغ‌ فارابي، كه‌ او را فيلسوف‌ المسلمين‌ نام‌ داده‌اند، بي‌شك‌ يكي‌ از بزرگ‌ترين‌ فيلسوفان‌ اسلام‌ و يكي‌ از نوابغ‌ ايران‌ است. ‌در نام‌ و اصل‌ و نسب‌ و منشأ او ميان‌ عالمان‌ رجال‌ اختلاف‌ است. ابن‌ النديم‌ در الفهرست، و شهر زوري‌ در تاريخ‌ الحكمأ، و ابن‌ ابي‌ اصيبعه‌ در طبقات‌ الأطبأ، نسبت‌ او را فارسي‌ مي‌دانند و برخي‌ از دانشمندان‌ روزگار ما هم‌ بر اين‌ عقيده‌اند. 

 ما از روزگار زندگي‌ و جريان‌ حيات‌ فارابي‌ چيز زيادي‌ نمي‌دانيم‌ و نيز به‌ طور قطع‌ و يقين‌ نمي‌دانيم‌ كه‌ سير تحصيل‌ و كسب‌ دانش‌ و بينش‌ او به‌ چه‌ نحوي‌ بوده‌ است. گفته‌اند كه‌ پدر فارابي‌ «امير لشكر» بوده‌ و اصل‌ او پارسي، و خود فارابي‌ در وسيع‌ يكي‌ از ديه‌هاي‌ فاراب‌ ماورأالنهر متولد شده‌ است.

‌فارابي‌ يك‌ بار به‌ قصد تحصيل‌ از ماورأالنهر به‌ بغداد آمد و بيشتر علوم‌ را در همان‌ جا فرا گرفت و در عربيت‌ ورزيده‌ شد، در حران‌ به‌ حلقه‌ي‌ درس‌ معلمي‌ نصراني‌ در آمد به‌ نام‌ يوحنابن‌ جيلان و پيش‌ همو و شايد گروهي‌ ديگر از ترسايان‌ مجموعه‌هاي‌ ثلاثي‌ و رباعي را فرا گرفت. فارابي‌ بار ديگر به‌ بغداد باز آمد و ...
دسته بندی: علوم انسانی » ادبیات

تعداد مشاهده: 9034 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:43 کیلوبایت

 قیمت: 23,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 39 صفحه، قابل ویرایش.