زندگی نامه قیصر امین پور

دسته بندي : علوم انسانی » ادبیات
دانلود تحقیق در مورد زندگی نامه قیصر امین پور،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
ویژگی سخن
ویژگی های شعری
الف: مضمون بکر
ب: اندیشه های نو
ج: زبان امروزی
د: گوناگونی موضوعات
ه: وزن
نمونه شعر
و ...


بخشی از متن تحقیق:
قیصر امین ‏پور متولد دوم اردیبهشت ۱۳۳۸ دزفول است. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در گتوند و دزفول به پایان برد سپس به تهران آمد و دکترای خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۶اخذ کرد. وی فعالیت هنری خود را از حوزه اندیشه و هنر اسلامی در سال ۱۳۵۸ آغاز کرد .
در سال ۱۳۶۷ سردبیر مجله سروش نوجوان شد و از همین سال تا پایان عمرش در دانشگاه الزهرا و دانشگاه تهران به تدریس اشتغال داشت.
در سال ۱۳۸۲ نیز به عنوان عضو فرهنگستان ادب و زبان فارسی انتخاب شد.
اولین مجموعه شعرش را با عنوان “تنفس صبح” که بخش عمده آن غزل بود و حدود بیست قطعه شعر آزاد؛ از سوى انتشارات حوزه هنرى در سال ۶۳ منتشر کرد و در همین سال دومین مجموعه شعرش “در کوچه آفتاب” را در قطع پالتویى توسط انتشارات حوزه هنرى وابسته به سازمان تبلیغات اسلامى به بازار فرستاد.
در سال ۱۳۶۵ منظومه ظهر روز دهم” توسط انتشارات برگ وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى به بازار مى ‏آید که شاعر در این منظومه ۲۸ صفحه ‏اى ظهر عاشورا، غوغاى کربلا و تنهایى عشق را به عنوان جوهره سروده بلندش در نظر مى ‏گیرد. سال ۶۹ برگزیده دو دفتر تنفس صبح و در کوچه آفتاب با عنوان "گزیده دو دفتر شعر" از سوى انتشارات سروش از وى منتشر مى ‏شود.
“آینه ‏هاى ناگهان” تحول کیفى و کمى امین ‏پور را بازتاب مى ‏دهد؛ در این مرحله امین‏پور به درک روشن‏ترى از شعر و ادبیات مى ‏رسد. اشعار این دفتر نشان از تفکر و اندیشه‏ اى مى ‏دهد که در ساختارى نو عرضه مى ‏شود. آینه ‏هاى ناگهان، امین‏ پور را به عنوان شاعرى تأثیرگذار در طیف هنرمندان پیشرو انقلاب تثبیت مى ‏کند و از آن سو نیز موجودیت شاعرى از نسل جدید به رسمیت شناخته مى ‏شود.
در اواسط دهه هفتاد دومین دفتر از اشعار امین ‏پور با عنوان “آینه ‏هاى ناگهان ۲" منتشر مى ‏شود که حاوى اشعارى است که بعدها در کتاب‏ هاى درسى به عنوان نمونه ‏هایى از شعرهاى موفق نسل انقلاب مى‏آید.
در همین دوران است که برخى از اشعار وى همراه با موسیقى تبدیل به ترانه ‏هایى مى ‏شود که زمزمه لب‏هاى پیر و جوان مى ‏گردد. پس از تثبیت و اشتهار، ناشران معتبر بخش خصوصى علاقه خود را به چاپ اشعار امین‏پور نشان مى ‏دهند و در اولین گام، انتشارات مروارید گزینه اشعار او را در کنار گزینه اشعار شاملو، فروغ، نیما و… به دست چاپ مى ‏سپارد که در سال ۷۸ به بازار مى ‏آید. “گل‏ ها همه آفتابگردانند” جدیدترین کتاب امین ‏پور نیز در سال ۸۱ از سوى انتشارات مروارید منتشر شد که به چاپ‏ هاى متعدد رسید و با استقبال خوبى روبه ‏رو شد.
دسته بندی: علوم انسانی » ادبیات

تعداد مشاهده: 12383 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:8 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل