تحقیق بررسی انتشار آلاینده ها در سیستم های تهویه مطبوع به همراه شبیه سازی پخش آلاینده ها در یک واحد

دسته بندي : مهندسی » مهندسی مکانیک
دانلود تحقیق با موضوع بررسی انتشار آلاینده ها در سیستم های تهویه مطبوع به همراه شبیه سازی پخش آلاینده ها در یک واحد مسکونی،
در قالب pdf و در 104 صفحه، شامل:

فصل اول:
مطالعه سیستم های تهویه مطبوع

فصل دوم:
بررسی انواع آلاینده های موجود در محیط زندگی انسان

فصل سوم:
مروری بر تجهیزات و وسائل تصفیه در فرآیند تهویه

فصل چهارم:
بررسی کیفیت هوای داخل با تمرکز بر روش های تصفیه هوای داخل

فصل پنجم:
مدل سازی پخش آلاینده ها در یک واحد مسکونی با استفاده از نرم افزار Contam

فصل ششم:
جمع بندی و ارائه پیشنهادها

مراجع
پیوست ها


چکیده تحقیق:
تلاش متخصصان تهویه مطبوع در زمینه کیفیت هوای داخل، همواره بر آن بوده تا با شناختی بیشتر از الگوهای انتشار آلودگی در محیط­ های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی، توانایی سیستم تهویه آن مکان را برای محدود ساختن این آلاینده ­ها ارتقا بخشند. در این پژوهش از نرم­افزار Contam استفاده شده تا آلاینده­های مختلف را درونن یک واحد مسکونی مدل کند و با تهویه هوای آلوده­ ی اتاق­ ها به وسیله دستگاه هواساز و فیلتر، تغییرات میزان این آلاینده­ ها در اتاق­ ها، تاثیر فیلترها بر پراکندگی آلاینده ­های ذره­ ای و دفع شدنشان و تاثیر نرخ تهویه بر میزان این آلاینده ­ها بررسی گردد.

اگرچه منابع در دسترس برای مطالعه در این زمینه عمدتاً مقالات و کتب غیرفارسی بود و به خصوص در بخش شبیه­ سازی (فصل پنجم) هیچ منبعی به زبان فارسی یافت نمی­ شد، اما با ترجمه­ قسمت­ هایی از کتابچه راهنمای نرم افزار نام­برده، گامی مهم در روند اجرای پروژه برداشته شد. البته در راستای معرفی سیستم ­های تهویه مطبوع (فصل اول) و نقش آن ها در دفع آلاینده ­ها از محیط­ های داخلی ساختمان­ ها (فصول سوم و چهارم) از منابع داخلی ارزشمندی که در بخش مراجع ذکر شده ­اند، استفاده شده است.

از دست ­آوردهای این پروژه می­ توان به ارائه­ راهکاری برای پیش ­بینی وضعیت هوای ساختمان قبل از انتخاب سیستم تهویه مطبوع برای آن، پیش ­بینی فیلتر مناسب برای هر یک از قسمت­ های واحد تهویه بنا به فراخور کارایی آن ساختمان و بهینه ­سازی مصرف انرژی با اصلاح الگوی کارکرد سیستم تهویه اشاره کرد. 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک

تعداد مشاهده: 13423 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 104

حجم فایل:3,120 کیلوبایت

 قیمت: 250,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل