تحقیق اصلاح نظام اداري در پرتو مديريت علوي

دسته بندي : مدیریت » مدیریت اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع اصلاح نظام اداري در پرتو مديريت علوي،
در قالب pdf و در 10 صفحه.


بخشی از متن تحقیق:
یكی از مشكلات و معضلات بزرگ جوامع امروزی به ویژه كشورهای در حال توسعه، مشكل «سوء مدیریت» می‌باشد و این امر مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت این كشورها و رشد و ترقّی اداری و صنعتی آن ها محسوب می‌ گردد.

نظام های اداری در این كشورها به افراط در تمركز استوارند كه علت آن عدم اعتماد به كارگزاران و رغبت مدیران به تحكیم سلطه بركاركنان خود می‌باشد. از سوی دیگر، گرایش به بوروكراسی و تركیب بوروكراسی با نظام متمركز، موجب پیدایش نظامی متفاوت در بین آن ها گردیده كه عیب های نظام بوروكراتیك را دارد، ولی نمی‌تواند از محاسن آن به خاطر وجود نظام افراطی متمركز بهره ببرد. هم چنین عقب ماندگی نظام اداری ناشی از بی‌ توجهی به بخش مدیریتی و عدم تربیت كادر مدیریتی مناسب و كارآمد و تقلید كوركورانه از نظام مدیریتی غرب عامل دیگری برای انحطاط مدیریت در این كشورها محسوب می‌گردد.

بی‌ توجهی به مصالح عمومی، توجه مدیران به منافع شخصی، بی‌ توجهی به ضوابط اداری در انتخاب هاو گزینش افراد و گرایش به روابط شخصی،‌ تمركز گرایی افراطی و سلطه بر كاركنان، كنترل مستقیم و افراطی، عدم آموزش دقیق و مستمر و گرایش به سمت گزارش های اغراق آمیز درباره اقدامات و غلبه این امر بر كار حقیقتی انجام شده، همه از مظاهر بیماری های مدیریتی است كه نظام های اداری امروزی از آن رنج می‌برند ....

دسته بندی: مدیریت » مدیریت اسلامی

تعداد مشاهده: 11297 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:867 کیلوبایت

 قیمت: 19,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب pdf و در 10 صفحه.