گزارش کارآموزی طراحي و چاپ ديجيتال مولتي مديا

دسته بندي : عمومی » پروژه کارآموزی

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

فهرست مطالب

فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی ................................................................................................................ 6

 

      شرح مختصری از فرایند تولید ..................................................................................................................................... 7

 

فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته کامپیوتر............................................................................ 8

 

    بررسی شرح وظایف .................................................................................................................................. 8

 

فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات ............................................................................................. 9

 

     انواع دستگاه های چاپ و زیراکس ............................................................................................................................. 9

 

     آشنایی با نرم افزار فلش ...........................................................................................................................  34

 

فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموز

دفتر فنی صدرا واقع در شهر اصفهان می باشد . این دفتر فعالیت خود را در ضمینه طراحی و چاپ از سال 1383 آغاز نموده که در این سالها نام خوبی از خود به جای گذاشته است.

 

این با مدیریت جناب آقای مهندس مهران امین صدری اداره می شود که از تجربه کافی در این ضمینه برخودار است . کارمندان این شرکت تحت چهار عنوان با این مجموعه همکاری می کنند .

 

1-    گروه گرافیست : این گروه کار طراحی را به عهده دارند . این گروه از مهارت کافی در نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ و کرل و ... برخوردارند . طرح های سفارشی را در این نرم افزار ها با سلیقه و زیبایی هر چه بهتر پیاده سازی می کنند .

 

2-    گروه فنی و خدماتی : این گروه کار با دستگاه های چاپ و زیراکس و ... را عهده دارند. این گروه طرح ها طراحی شده توسط گرافیست را برای چاپ آماده کرده و طرح ها را از نظر اندازه ، رنگ ، نوع کاغذ و ... آماده می سازند و به دستگاه چاپ می دهند. این گروه اطلاعات کافی در زمینه دستگاه های چاپ دیجیتال و زیراکس و ... را دارند و مهارت استفاده از این دستگاه ها را دارا می باشند .

 

3-    گروه برنامه نویس مالتی مدیا: چون این دفتر در زمینه مالتی مدیا نیز فعالیت دارد نیاز به برنامه نویسان مالتی مدیا دارد، این افراد باید به نرم افزار های ساخت چند رسانه ای تسلط کافی داشته باشند و بتوانند برنامه های چند رسانه ای تولید کنند . از جمله نرم افزار هایی که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد نرم افزار فلش می باشد . این نرم افزار قدرت زیادی در ساخت چند رسانه ای و انیمیشن و طراحی سایت را دارا می باشد . کارمندان این بخش عمدتا با نرم افزار فلش کار می کنند و در کنار این نرم افزار نرم افزار های بسیار قوی دیگری در این زمینه وجود دارد مانند دایرکتور ،  مالتی مدیا بیلدر ، اتو پلی و ... که با این نرم افزار ها نیز آشنایی کافی را دارا می باشند .

 

4-    گروه بازار یاب: در هر شرکت تولیدی برای آشنا سازی مشتریان با محصولات تولیدی و فعالیت ها و مهارت های شرکت احتیاج به گروهی دارد که این کار را انجام دهند. این دفتر نیز دارای کادر بازار یاب است که محصولات و مهارت های فنی شرکت را به مشتریان نمایش داده تا بتواند سفارش کار بگیرد و برای شرکت ایجاد سود آوری کند.

 

شرح مختصری از فرایند تولید این شرکت:

 

همانطور که در بالا توضیح داده شد کار گرفتن سفارشات به عهده گروه بازار یاب است . این گروه به شرکت ها و موسسات مختلف سرکشی کرده و خدمات دفتر را برای آنها توضیح داده و توانایی های دفتر را نیز توضیح می دهند و سپس با قبول سفارش از طرف مشتری برای عقد قرارداد خدمت مدیر موسسه آقای امین صدری می رسد. پس از عقد قرار داد کار شروع می شود .

 

ابتدا کار در اختیار گروه گرافیست قرار می گیرد این گروه با توجه به نوع فعالیت مشتری ، نوع سفارش کار و خواسته های مشتری طرح را در نرم افزار پیاده سازی می کند و با فرمت هاو اندازه  استاندارد به بخش فنی تحویل می دهد . بخش فنی پس از بررسی طرح و خواسته های مشتری تنظیمات دستگاه را انجام می دهد و تصویر را به چاپ می رساند . بدین ترتیب نمونه اولیه طرح آماده می شود .

 

پس از کامل شدن نمونه اولیه ، آن را به مشتری ارائه می دهند و مشتری نظرات نهایی خود را ارائه می دهد و پس از تامین نظرات نهایی مشتری طرح را می پذیرد و به تعداد مورد قرار داد چاپ و تحویل مشتری می گردد .

 

این روند شرح مختصری از فرایند یک محصول طراحی و چاپ است.

 

روند بالا در ساخت برنامه های مالتی مدیا پس از عقد قرارداد ، کار برای طراحی منو های نرم افزار و طراحی قسمت های گرافیکی تحویل گرافیست داده می شود و گرافیست محصولات گرافیکی خود را در قالب های استاندارد به برنامه نویس مالتی مدیا تحویل می دهد . گروه مالتی مدیا ابتدا سناریو کار را تهیه می کنند و پس از تقسیم کار بین اعضا گروه ، قسمت های مختلف توسط کارگردان جمع آوری و گردآوری می شود و نسخه آزمایشی را تولید می کنند و آماده نظرات نهایی مشتری می شوند.

لازم به ذکر است در طراحی نرم افزار های مالتی مدیا لازم است که اطلاعات مورد نظر مشتری که قصد دارد آنها را معرفی کند باید در اختیار این موسسه قرار دهد این اطلاعات ممکن است شامل : متن معرفی محصولات مشتری و نوع فعالیت آن ، تصویر از نمونه کار مشتری ، نمونه ای از یک کار اجرایی مشتری و ... غیره باشد که وجودشان در نرم افزار مالتی مدیا برای مشتری اهمیت بسیاری دارد .

 

فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته کامپیوتر

 

از آنجایی که تمامی مراحل کار طراحی و چاپ در این موسسه توسط کامپیوتر و نرم افزار انجام می شود و تقریبا در تمامی مراحل فرایند تولید محصول با کامپیوتر و نرم افزار سر و کار دارد با رشته اینجانب کاملا در ارتباط است . من این محل را برای انجام دوره کارآموزی انتخاب کردم .

 

بررسی شرح وظایف

 

وظایف من در این شرکت انجام خدمات فنی و چاپ بود و کمک به گروه برنامه نویسی مالتی مدیا ،

 

کار با انواع دستگاه های چاپ و آشنایی با مشخصات آنها از وظایف من در این مجموعه بوده است که باعث کسب بسیار تجربه شده که حاصل آنها را در فصل بعدی آورده ام .

 

کار با نرم افزار فلش و کمک به بخش مالتی مدیای شرکت از دیگر وظایف من در این مجموعه بوده که نتایج حاصل از آموخته های خود را در فصل بعدی کاملا توضیح داده ام.

 

فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات

 

از آنجایی قسمتی از وظایف تعریف شده برای من کار با انواع دستگاه های چاپ بوده حاصل بررسی و نتایج دانسته های خود در این زمینه را شرح می دهم .

 

انواع دستگاه های چاپ و زیراکس :

 

دستگاه زیراکس مدل CanonGP605

 

کارائی سیستم به این صورت است که :

 

1-    کپی های یک رو و دوروی سیاه و سفید را انجام می دهد.

 

2-    گرفتن پرینت های سیاه و سفید لیزری است از طریق کامپیوتر

 

3-    گرفتن کپی های کتاب و جزوات دانشجویی

 

4-    تکرار کردن کپی ها به طور مثال از 1 تا 8 به اندازه های مختلف

 

5-    گرفتن کپی ترانس پرانت

 

6-     گرفتن کپی های کالت به اندازه  و

 

7-    گرفتن کپی آینه

 

8-     تا و منگنه زدن جزوات

 

9-    سرعت چاپ 60 کپی در یک دقیقه

 

سرعت چاپ/ بازدهی سیستم:

 

-         حداکثر سرعت چاپ به سرعت چاپ موتور دستگاه DC3535محدود می شود.

 

-    دستگاه DC3535یک چاپگر اسناد بوده و لذا در حالت چاپ به ترتیب معکوس موتور دستگاه تا زمان آماده بودن تمام کار، فعال نخواهد شد. این امر در زمان اولین خروجیتأثیر نخواهد گذارد.

 

-         سرعت چاپگر براساس تنوع و پیچیدگی هر کار ممکن است کاهش یابد.

 

-         بازدهی کلی سیستم (از زمان ارسال تا چاپ) بطور کامل وابسته به نرم افزار کاربردی و محیط و توانمندی شبکه کامپیوتری مورد استفاده دارد. آماده سازی کار برای چاپ مدت بسیار کمی از زمان ارسال تا چاپ را به خود اختصاص می دهد.

 

-         کنترلر شبکه فایری قابلیت تعیین تعداد چاپ رنگی و تک رنگ در حالت تشخیص سیاه را دارا می باشد.

مشخصات اسکن:

دستگاه DC3535به همراه کنترلر شبکه فایری از قابلیت اسکن فایری برخوردار می باشد. نرم افزارهایی که رابط TWAINرا پشتیبانی می کنند می توانند از این قابلیت بهره ببرند.

توجه : امکان انتخاب میزان وضوح متفاوتی از طریق صفحه کنترل دستگاه وجو دارد. انتخاب وضوح پایین تر باعث ایجاد فایلهایی با اندازه های کوچکتر شده و در نتیجه بار ترافیکی شبکه را کاهش خواهد داد

کیفیت چاپ  مدیریت رنگ:

 

-    چگونگی تصاویر قابل مشاهده روی صفحه نمایش ممکن است با چگونگی تصاویر چاپ شده متفاوت باشد زیرا صفحه نمایش از ساختار رنگ RGBاستفاده می نماید.

 

-    برای تصایور RGBمنتقل شده بهترین رنگ وقتی که از فرمت EPSاستفاده شود به دست می آید. فایلهای منتقل شده با سایر فرمتها ممکن است نتایج غیرقابل انتظاری را بوجود آورد.

 

-         خریدار مسئول کالیبره نمودن دستگاه می باشد.

 

 

 

حجم کار محدوده/ جایگاه/ بازدهی:

 

دستگاه DC3535برای تولید تصاویر رنگی یکسان مستمر طراحی شده است این دستگاه برای حجم چاپ بین 000/16 تا 000/30 چاپ یا کپی در ماه مناسب می باشد. تعداد چاپ/ کپی بین دو درخواست سرویس به انتظارات خریدار از کیفیت و استفاده از کاربردها و تمامی دیگر عوامل درگیر بستگی کامل دارد بطور متوسط اگر حجم کار 000/16 چاپ/کپی در ماه باشد انتظار می رود که در هر 11 هفته یکبار به سرویس نیاز باشد.

 

 

سرعت چاپ/ کپی:

سرعت دستگاه DC3535براساس نوع و اندازه کاغذ متفاوت بوده که در جدول زیر مشخص شده است.

انازه کاغذ

وزن کاغذ

سرعت چاپ/کپی رنگی

سرعت چاپ/کپی مشکی

A4

64 تا 98 دگرم

35 صفحه در دقیقه

35 صفحه در دقیقه

A3

64 تا 98 دگرم

17صفحه در دقیقه

17صفحه در دقیقه

A4

ترانسپرنسی

8 صفحه در دقیقه

16صفحه در دقیقه

A4LEF

سنیگن  1 > 99 تا 169 گرم

22 صفحه در دقیقه

22صفحه در دقیقه

A3

سنیگن  1 > 99 تا 169 گرم

11 صفحه در دقیقه

11صفحه در دقیقه

A4LEF

گلاسه 1 (coted)> 120 تا 169 گرم

22 صفحه در دقیقه

22صفحه در دقیقه

A3

گلاسه 1 (coted)> 120 تا 169 گرم

11 صفحه در دقیقه

11 صفحه در دقیقه

A4

سنیگن  2 > 170 تا 250 گرم

11 صفحه در دقیقه

11 صفحه در دقیقه

A3

سنیگن  2 > 170 تا 250 گرم

5 صفحه در دقیقه

5 صفحه در دقیقه

A4

گلاسه 2 (coted)> 170 تا 250 گرم

11 صفحه در دقیقه

11 صفحه در دقیقه

A3

گلاسه 2 (coted)> 170 تا 250 گرم

5 صفحه در دقیقه

5 صفحه در دقیقه

 

 

 

توجه: هرچند دستگاه DC3535می تواند کاغذهای تا 255 گرم را تغذیه کند ولی کاغذهای با وزن بیش از 200 گرم باید ازسینیهای 1 تا 5 تغذیه شود.

 

هنگام استفاده از کاغذهای سنگین انحنای کاغذ هنگام خروج بیشتر از معمول خواهد بود ولی اگر همان کاغذ مجدداً مورد استفاده قرار گیرد همانگونه موقع چاپ دو رو اتفاق می افتد میزان انحنای کاغذ کاهش خواهد یافت.

 

ممکن است هنگام استفاده از کاغذ سنگین لکه هایی روی تصویر ایجاد گردد. برای کاهش این پدیده می بایست از کاغذهای با کیفیت بالایی که از ساختار یکنواخت برخوردارند استفاده شود.

 

تمامی کاغذهای گلاسه و به خصوص کاغذهای گلاسه سنگین باید از سینی 5 تغذیه شوند.

 

تمامی کاغذهای موجود در بازار مورد تأیید نمی باشند باید توجه داشت که نحوه تغذیه و کیفیت تصویر بستگی تام به کیفیت کاغذ مورد استفاده دارد.

 

خریداران یم توانند روش تغذیه و کیفیت چاپ/ کپی را با انتخاب صحیح پارامترهای مربوط به نوع کاغذ بهینه سازند.

 

خریداران می توانند با مراجعه به سایت زیراکس فهرست کاغذهای مورد تأیید را در اختیار گیرند.

 

 

 

کیفیت چاپ:

 

-    دستگاه DC3535به نحوی طراحی شده است که تصایور یکنواختی را تولید کند. ولی نور و به میزان زیاد نوع کاغذ می تواند در کیفیت رنگ تصویر تأثیر گذارد.

 

-    دقت تنظیم برای کاغذ A4LEF90 گرمی که اط ریق سینیها پردازش می شود از طرف بالای کاغذ با انحراف +1.5 میلیمتر و از طرف دیگر کاغذ با انحراف +2 میلیمتر می باشد.

 

-    دقت تنظیم برای کاغذ A4LEF90 گرمی که از طریق سینی کناری(5) پردازش شود از طرف بالای کاغذ با انحراف +2.2 میلیمتر و از طرف دیگر کاغذ با انحراف +3 میلیمتر می باشد.

 

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت

 ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.

(فایل قابل ویرایش است )

تعداد صفحات : 60

دسته بندی: عمومی » پروژه کارآموزی

تعداد مشاهده: 14258 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:6,662 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل